Swieti Kona 5 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Tejo en Wilma - WaarBenJij.nu Swieti Kona 5 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Tejo en Wilma - WaarBenJij.nu

Swieti Kona 5

Door: Tejo & Wilma

Blijf op de hoogte en volg Tejo en Wilma

24 Februari 2010 | Suriname, Paramaribo

Ons laatste verslagje vanuit Suriname.

Afgelopen dagen in het oerbos van de Raleighvallen en stroomversnellingen vertoefd.
In vogelvlucht 180 km ten zuid westen van Paramaribo.
Wij 5 uur met een busje en 4 uur met een korjaalbootje naar de Releighvallen.
Een tocht over wegen, diepe gaten, kuilen, sporen omgevallen bomen, door Indianen dorpjes en gammele bruggetjes.
Spectaculair, vermoeiend maar zeer de moeite.

Op het Funga eiland op de Coppenamerivier verbleven wij in eenvoudige junglelodge.
Tijdens het verblijf daar een tocht gemaakt van 7 km door het oerwoud naar de Voltzberg.
Een van de granieten toppen die boven het oerwoud uitsteekt. De top is 240 meter hoog.
Veel vogelsoorten, waaronder de toekan, ara's en papegaaien gezien.
Verschillende soorten apen, de doodshoofdsaapjes en de brulapen.
Het fenomenale uitzicht over het oerwoud werd ruimschoots beloond.
Met oa. een vette moesson bui en zelfs die was fijn.

Het weer was goed maar we zijn een aantal keren tot op ons " hemd" nat geworden.
Andere dagen veel gewandeld, gezwommen in stroomversnellingen, geluierd in hangmatten en genoten van biri's en Janvaanse lekkernijnen van onze prive kok.
Een optreden van de Raleighboys swingde en daarop sliepen we weer super in de hangmat. We hoorden zelfs de brulapen niet meer. (en die kunnen tekeer gaan)

De terugweg naar Paramaribo was nog spectaculairder met nog diepere kuilen en gaten, veel regen en nog meer modder.
Geen regenjassen tegen bestand.
En het gekken is we genieten hier volop van.

Nog 1 dagje Paramaribo en vanavond om 20.00 uur vliegen we weer naar huis.
Gehoord dat het bij jullie nog erg koud en nat is. BAH BAH!!!!
Hier 27 graden met soms een warm buitje.

Mi lobi Sranan

Bosi en Brasa uut Suriname.

• 24 Februari 2010 - 14:37

Annemarie:

Vandaag is het lente, kom maar gewoon weer naar huis. Met krokussen enzo, de loten aan de bomen zijn alweer aan het schuiven. Ook hier wordt het fijn met het mooiste jaargetijde in aantocht! Echt wel!
    Liefs

• 24 Februari 2010 - 16:10

Cobi:

Genoten van jullie verslagen. Wij wensen jullie morgen een goede terugreis toe. Wij zijn vanmorgen in het koude Nederland aangekomen en ik kan zeggen het is echt KOUD!!
    Tot gauw

• 24 Februari 2010 - 16:57

Henk:

Welokom thuis.....!!????
    Hopelijk heeft de piloot de juiste baan genomen bij het landden ? Zie verslag (Kramer/Kemkes) grapjuh...

Ook ik heb genoten van jullie reisverslagen,keimoi man.
    Wil er ok naar toe,lijkt me ruig?
    Ben even in Holanda,volgende week vor langere tijd naar het zuien.Misschien zien we elkaar nog eer ik wegga.? Zou leuk zijn...
    Groet Henk ..

• 24 Februari 2010 - 19:09

Heleen:

En toen zat jullie reis er weer op. Maar jullie hebben het geweldig gehad zo te lezen.
    Nederland (het zuiden tenminste) is zoetjesaan lenteachtig aan het worden (11 graden vandaag). Tja, wel regenachtig maar het is 's morgens eerder licht en 's avonds later donker. Komt dus echt goed!!
    Gauw bijpraten als jullie er weer zijn!!
    Liefs van Heleen uut Sint Tunnis

• 24 Februari 2010 - 19:29

Jhaysa:

JIPPIE. nog 1 nachtje slapen en mijn vrouwtje is weer thuis. niet dat ik het slecht heb gehad, want ook ik heb een super vakantie gehad samen met H&M en Shiva. maar toch zal ik blij zijn als ik mijn vrouwtje en Tejo weer in mijn pootjes kan sluiten. tot morgen.
    en oja wij hebben ook volop genoten van jullie reisverslagen. mag je straks van mijn reisverslag genieten, want ook ik heb een dagboek bijgehouden.
    xxx Jhaysa

• 24 Februari 2010 - 19:58

Gemma:

Welkom terug in het mooie nederland, het is al bijna voorjaar, met 10 graden, af en toe een herfstbuitje en sneeuw opkomst, maar het komt goed zelfs met het weer.
    Bel je snel om je te zien,
    lieve groet Gemma