Swieti Kona 2 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Tejo en Wilma - WaarBenJij.nu Swieti Kona 2 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Tejo en Wilma - WaarBenJij.nu

Swieti Kona 2

Door: Tejo & Wilma

Blijf op de hoogte en volg Tejo en Wilma

09 Februari 2010 | Suriname, Paramaribo

Na een relax vlucht van Amsterdam naar Paramaribo tegen de avond in ons guesthouse midden in centrum van Paramaribo. Op vliegveld Zanderij regende het nog een beetje maar themperatuur was zo'n 25 graden.
Donovan Surinaamse reisleider lijkt nu al oke.
Dit gaat te lang duren. Het is hier stikkoud in dit internet ding.
Even in het kort dan maar.
Paramaribo is geweldig. Stads wandeling, veel koloniale gebouwen. Dus ook veel foto's. Tweede dag op de fiets naar Domburg.
Onderweg naar White Beach. Daar gezwommen en geluierd.
3 nachten in Domburg, vandaar uit plantage's bezocht, de Jodensavanne, boottochtjes gemaakt, nog meer gefietst en gerelaxt. Mijn verjaardag gevierd met balonnen, taart, rum en snacks. Erg gezellig.
We logeerde daar bij Jossy in huis. Zij kan iets koken, zelfs van ontbijt maakt ze een feest.
Maar na 3 dagen terug op fiets terwijl de billen nog niet waren hersteld. Via voetbal stadion van clarence Seedorf en vlindertuin naar Paramaribo terug. AU!!!!!

Vandaag vrije dag en je gelooft het niet, weer op de fiets en naar New Amsterdam gefietst. We dachten dat is maar een eindje, Dus niet. Volgens mij hebben we nu echt blaren.

Maar morgen gaan we naar de Marowijne met vliegtuig, bootjes en kajakken dus regematig afkoelen in de rivier.
We blijven 5 dagen weg en daar horen jullie niets van ons. In de jungle geen internet.
Hier hebben we heel veel zin in.

Ja, gaat super goed. we heben een erg leuk groepje, er wordt veel gelachen, gebabbeld, allemaal behoorlijk wat reizen gemaakt. Ook drinken we weleens iets teveel.

No span en tan bun.

Liefs Tejo en Wilma



  • 09 Februari 2010 - 21:19

    H&M & Doesjes:

    echt koud dus daar. vingers aan toetsenbord vast gevroren??:D hier alles oke maar ook koud, ja echt koud. gevoelstemp van -8. dus niet klagen jullie. veel plezier in de jungle en tot schrijfs. xxx van ons allen knuf van de allerliefste doesjes.

  • 09 Februari 2010 - 23:15

    Heleen:

    Fijn om weer effe wat te lezen. Hier is het opnieuw WINTER met fikse vorst en sneeuwbuien. Waar blijft de zonnige lente? Lieve mensen, geweldig dat jullie been- en kuitspieren nu getraind zijn. Ben natuurlijk stikjaloers maar voor jullie ben ik blij. Geniet van dat prachtige land wat ik alleen maar uit verhalen ken.
    Liefs van Heleen uit Sint Tunnis

  • 09 Februari 2010 - 23:23

    Kas & Mika:

    Hoi Wilma en Tejo

    Wat fijn om te horen dat jullie het zo naar jullie zin hebben.
    Geniet ervan en dan pas ik goed op nummer 48 en 49.

    Groetjes Kasper en een poot van Mika

  • 10 Februari 2010 - 08:10

    Bart & Suzanne:

    Lieve Wilma en Tejo,

    wat leuk om jullie samen zo weer eens te volgen bij een schitterende reis. Wij zijn best een beetje jaloers, zeker met wéér sneeuw (die zijn we echt beu hoor)'. We hebben elkaar al vééééél te lang niet gezien. Nog super veel plezier in Suriname, laten we als jullie terug zijn eens wat afspreken ok?
    By the way, met ons gaat alles ok, druk aan t werk en op tijd een reisje maken. tot snel! Groetjes uit Kaatsheuvel

  • 10 Februari 2010 - 09:14

    Annemarie:

    ach ja voor de verandering vriest en sneeuwt het weer in NL, dus wij (ik ben zo vrij om voor iedereen te spreken die GEEN 25 graden of meer heeft en niet kan fietsen naar nieuw Amsterdam)genieten van de afwisseling die deze winter met zich meebrengt. Ik heb de verwarming net weer een graadje hoger gezet. Ik zeg geniet! en let op voor Piranha's in de marowijne (of zitten die alleen maar in de rio grande?) Liefs

  • 10 Februari 2010 - 09:15

    Annemarie:

    vergeten: nog van harte, dikke knuffel

  • 10 Februari 2010 - 10:32

    Christus:

    heej (ex)neighbours!

    kheb medelijden met jullie...

    geniet!

    gegroet en welterusten

    Tejo, Suarez 4x in 1 wedstrijd, later winst tegen Twente.

    ps: ik heb jullie 'bewoners' nog een lift gegeven :) wel grappig

  • 10 Februari 2010 - 11:37

    Henk:

    Goh, toch iets meer naar het werk moeten fietsen als voorbereiding ? Fijn te horen dat het goed met jullie gaat.Leuk om zo te kunnen berichten,jullie in Suriname en ikke in Spain.Maar goed, na een tijdje jungle leees ik jullie weer. Let goed op elkaar en tot gauw weer...xx

  • 10 Februari 2010 - 11:53

    Karlijn En Gemma:

    hee,
    eerste mail gemist, vandaar geen reactie,
    ff goed maken dan maar bij deze,
    ff knoiie: het is hier stik koud.
    Gelukkig bijna carnaval, veel roken en zuppe, krijg ik het wel weer warm van...
    Geniet ervan enne tot mails na het mooie nederlandse feest, de carnaval,
    Groetjes en liefs van ons

  • 10 Februari 2010 - 12:07

    Cleo:

    Ha samen. Lekker peddelen en uitkijken voor de wilde dieren in het bos. XCleo

  • 10 Februari 2010 - 13:32

    Piet En Marijke:

    Hallo Wilma en Theo,

    Wilma nog van harte, weten overigens niet of de kaartjes nog op tijd zijn aangekomen?
    In Kuuk is ut ok koud en op het Zuidlaardermeer ok want daar zijn ze de NK Buuteschatse aan het verrijden. Als je daar nog kunt zwemmen valt het toch nog wel mee met de kou.
    Veel plezier in de jungle en tot mails.

    X Piet en Marijke

  • 11 Februari 2010 - 11:05

    Buurmeisje:

    jaa..haha new amsterdam fiesten...das ff een eindje...vandaar dat ik daarvoor bedankt had ;)
    Flink shoppen in Paramaribo..vergeet de mooie pumps en hangmatten niet....zooo mooi!!! owja...genoeg Borgoetjs drinken en rottie eten.........mmmmmmmmm
    Ben wel jaloers hoor!! maargoed, voor mij is Thailand al geboekt ;)
    kuzzzzzzz Joyce

  • 12 Februari 2010 - 09:11

    Sandra:

    Klinkt allemaal eeeerrg aanlokkelijk. Niet alleen het weer maar ook de sfeer. Geniet ervan, als jullie terug komen is het hopelijk lenteweer hier. Hier hoef je momenteel niet af te koelen in een rivier. hi hi hi
    heel veel plezier!!!
    liefs

  • 13 Februari 2010 - 12:12

    Beatle:

    woef Tejo
    Waneer kom je terug, ik heb bijna geen plaats op de bank met al dat volk hier.Ik wil dan wel ieder dag gaan wandelen net als nu. Enneh die ezel, die loopt weer goed.
    een likje van mij.
    Groetjes Beatle en van de rest!

  • 14 Februari 2010 - 11:29

    Aybo:

    Wat een verhalen lees ik, geweldig, zo te horen hebben jullie het prima daar.
    Ik hier ook, nog steeds volop pret in de sneeuw. Vrouwtjes vinden dat de lente wel mag komen, voor mij mag die nog wel effe wegblijven,ik vermaak me prima in de sneeuw. Vrijdag nog met z'n allen gewandeld, dikke pret. Verder gaat alles hier z'n gangetje, en willen wij jullie alleen maar een kei fijn avontuur toewensen. De blaren op de billen genezen wel weer, behoorlijke ervaring rijker. Ben benieuwd naar alle verhalen.

    veel liefs van Aybo en baasjes.

  • 15 Februari 2010 - 09:41

    Dianne:

    Zo te horen gaat het jullie heel erg goed.... Hier voor de verandering wéér sneeuw..... Het komt me de strot uit kan ik wel zeggen. Wij zitten hier vol in het carnaval.... En of ik wil of niet, ik dein mee met de carnavalskrakers tot een uurtje of 2 's nachts. Tja dat heb je als je naast een kroeg woont.
    Ik heb er inmidddels 2 weken bij de reclassering opzitten en hoewel het redelijk bevalt mis ik Maashegge.... Echt waar.
    Maar komt vast goed, ik moet de tijd nemen. Nou geniet er van!!!
    Liefs, Dianne

  • 15 Februari 2010 - 10:33

    Henk Reijs:

    Hallo Tejo en Wilma....
    Even terug gevlogen naar Nederland .Brr sneeuw en kou. Even een paar dingen regelen en dan weer snel terug en Spanje verder verkennen met mijn campertje.
    Ik kan me vinden in het bericht van Dianne..Mis Maashegge...oud-collega,s nog elke dag,maar langzaam aan vind ook ik mijn eigen weg beter en beter.Trouwens ,va deze weg groetjs Dianne..En succes in je nieuwe job.
    Ik lees Tejo en Wilma wanneer ze uit de jungle terug zijn gekeerd naar de wat meer bewoonde wereld.Ben wel benieuwd hoor hoe het jullie vergaat?
    Groet Henk enne....alllllaaaaaaafff

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tejo en Wilma

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 38149

Voorgaande reizen:

18 Maart 2014 - 11 April 2014

Hari yang baik

13 November 2012 - 05 December 2012

Ethiopie

07 September 2011 - 01 Oktober 2011

CHINA TIBET NEPAL

17 September 2010 - 14 Oktober 2010

BONAIRE - CURACAO

03 Februari 2010 - 25 Februari 2010

SURINAME

13 Maart 2009 - 03 April 2009

INDIA NEPAL

16 Februari 2007 - 06 Maart 2007

COSTA RICA

Landen bezocht: