Kon ta bai? - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Tejo en Wilma - WaarBenJij.nu Kon ta bai? - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Tejo en Wilma - WaarBenJij.nu

Kon ta bai?

Door: Wilma

Blijf op de hoogte en volg Tejo en Wilma

24 September 2010 | Nederland, Amsterdam

Mijn dagen vul ik door veel te lezen, schrijven, wandelen en slapen.
Genietend van "mijn" plekje in het huisje van Alex en Rosa.

Zoals ik eerder verelde over conatct wat ik met een collega had die in de PI werkt. Niets meer van gehoord!!
Kon ik twee dingen doen het erbij laten zitten of gewoon "aanbellen"!!
Voor het laatste gekozen. Ik wist inmiddels waar de PI was, maar kon geen ingang vinden.
Bij de politie en secruricor gevraagd.
Om dat er volop wordt ge-verbouwd verwezen ze me tussen hoge muren naar de "portier". Een container die net een uur in gebruik was genomen.
Ik vroeg maar naar Marieke, wist dat ze er was.
Er werd gebeld en binnen 2 minuten was ze er. Had het al aan haar afdelingshoofd gevraagd en het was geen enkel probleem.
Alles liet ze me zien. Luchtkooi, inkomstenafdeling, badafdeling, isoleercellen, bezoekruimte, kantoren. Die hadden vandaag ook hun nieuwe container gekregen. Het nieuwe gedeelte nog in aanbouw komen 2x32 cellen. 2 persoonscellen liggend tegenover elkaar aan de voorkant open voor "frisse" lucht!!
Redelijk ruime cellen.
Het oude gedeelte is geheel gerenoveerd in de tijd dat de Nederlandse collega's daar zijn.
Op de afdeling van Marieke gepraat met collega's en gedetineerden.
Gedetineerden hadden het vooral druk met tafelvoetbal, tafeltennis, de was en eten koken. Zij krijgen hun maaltijd van het hospital hier in Kralendijk.
Veel gehoord en gezien, indrukwekkend. Zeer de moeite. Opvallend was dat er een relax sfeertje hangt en dat het er gemoedelijk aan toe gaat.

Na bezoek aan de PI ben ik gaan rijden langs de kust aan de zuidkant.
Zoutmeer met pelikanen, de befaamde slavenhuisjes van rond 1700. de Willemstoren. Broedplaatsen van vele vogelsoorten in de mangrove.
Schitterende natuur. Onderweg stoppen of remmen voor gieten en ezels die de weg over sjokken.

Gisteren na in de ochtend wat vette moesson buien naar strand toe. Al snorkelend de zeefauna en flora gespot. SUPER!!! Bunita!!!
Sinds 1979 is de kuststrook rondom het eiland beschermd gebied.

Al met al kan je je hier goed vermaken en dat doe ik dan ook met volle teugen.

Eind van de middag ga ik Tejo ophalen van het vliegveld.
Gezellig, samen nog 3 weken op dit onbezorgde eiland.

Te otro biaha!

Sunchi pa bo.

p.s Ta ha si Kalor!!!!!


  • 24 September 2010 - 19:09

    Henk Reijs:

    Hallo Wilma en Tejo als hij inmiddels gearriveerd is ?

    Leuke ervaring zoals ik lees in die bajes.
    Iets voor mij om daaar een jaar of zo te gaan werken ?
    Lijkt me heel interssant.
    Ik hoop dat jullie het heel goed naar de zin gaan hebben. Lukt vast wel.
    Ik blijf de verslagen lezen en geniet mee.
    Houdoewah

  • 24 September 2010 - 21:16

    Ha Buuf:

    Hier alles ook goed maar niet zo kalor als bij jou. Wel lekker weer om te klussen. En dat doen we dan ook. Ben houthok aan het maken van wel 6 m lang. Gaat lukken. Vanaf vandaag is jouw stekkie ook weer bewoond en dus kom ik deze week niet bij je op visite. Ben wel iets vergeten tot mijn grote spijt. Je plant water te geven. Stom stom stom. Hoop dat die lieve mensen in jouw huis zien dat hij nu best wel iets te drinken lust.Ik maak het goed met je. Verder hoef je je geen zorgen te maken hoor. Post ligt hier, huis gelucht en af en toe verwarming aan gezet. Geniet nog lekker samen met Tejo van zon zee strand en al het andere wat daar te beleven valt. XCle

  • 25 September 2010 - 06:07

    Annemarie:

    diepe zucht, wil je nog steeds niet ruilen?

  • 25 September 2010 - 14:25

    Richard En Cobi:

    Ha luitjes, wij wensen jullie een hele fijne vakantie in Bonaire. Geniet er van!!Onze reis zit er bijna op nog 3 dagen in Singapore en dan naar huis.
    Groetjes van de Tolletjes

  • 26 September 2010 - 09:46

    Jhaysa:

    Hallo luitjes,
    Met mij gaat alles prima, ik begin me hier echt thuis te voelen in 't Leker. Zelfs de buurt kent me al, bij de overburen heb ik het gepresteerd om uit een enorme berg oud papier net die ene lege doos brokjes te pakken. Ze stonden versteld te kijken. Ik ben trots op mezelf. Het eten is hier anders wel prima, alleen voor mij mag het altijd meer zijn.
    Met Aybo en Shiva vermaak ik me uitstekend, ik ren en dol veel op de velden, en geniet zo nu en dan ook een rustmoment.
    Ik hoor dat het met jou ook allemaal oke is, en hoor ook dat baasje Tejo inmiddels gearriveerd moet zijn.
    Ik wens jullie veel plezier vanuit een herfstachtig Nederland.
    veel liefs van Jhaysa, en alle andere meiden.

  • 26 September 2010 - 18:14

    Joyce:

    ennn.......heeft t mannetje de kleertjes bij!! haha..super gaaf man dat je daar de PI kon bezoeken,,jaloers!!
    tot snelxxxxx
    geniet daar saampjes maar lekker in t zonnetje

  • 27 September 2010 - 10:42

    August:

    Hallo Wilma,
    Fijn dat Theo ook is geariveerd en dat jullie nu samen dingen kunnen ondernemen.Een fijne tijd en tot het volgende verslag xx.

  • 27 September 2010 - 16:16

    Paul:

    Klinkt goed Wilma. En al die talen die jij inmiddels spreekt. Indrukwekkend! De mensen die met jou van huis geruild hebben moeten daar wel spijt van hebben, want het is hier al dagenlang echt klotenweer! Helemaal herfst; niks aan! Ik zou maar oppassen dat je over 3 weken niet al te asociaal-bruin bent! Geniet ervan!
    Groetjes,
    Paul

  • 27 September 2010 - 16:59

    Piet En Marijke:

    We geloven dat je je goed vermaakt Wilma (en Tejo), maar we vinden het nog veel knapper wat jullie Jhaysa hebben geleerd. Toch niet te geloven, dat ze zo goed kan computeren.

    Groeten uut Kuuk.

  • 27 September 2010 - 19:31

    Ton & Ine.:

    Hoi Wilma,

    Heerlijk om te lezen dat je het erg naar je zin hebt, en nu nog 3 weken; wat een mazzel!

    Geniet ervan,
    Groetjes Ton & Ine.

  • 28 September 2010 - 09:52

    Gerrie.:

    En natuurlijk ook Tejo een Super leuke relaxte vakantie toegewenst....
    Have Fun....
    Gr G.

  • 28 September 2010 - 15:01

    Mam:

    Hier ook een berichtje van uit ons vakantie verblijf De Rodevoort.We hebben het hier ook best naar onszin.Laten we maar niet over het weer hebben dat kon veeeeel beter.Maar we maken er iets van.Heeft Theo ook een goede reis gehad. Maar jullie maken er ook wel iets van. Maar dat doen jullie ook wel volgens de berichten.Nog 2 dagen en dan zijn Hans &Marion er weer, hoop dat het ook fijn hebben gehad.Verder hier alles goed Ik volg jullie bij Jhon en Greet Groetjes Mam en Lina xxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

BONAIRE - CURACAO

BON BINI !!!!

Recente Reisverslagen:

22 Oktober 2010

Curacao

30 September 2010

Bunita!!!!!

24 September 2010

Kon ta bai?

20 September 2010

Kralendijk

15 September 2010

Bon Bini !!!!
Tejo en Wilma

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 38138

Voorgaande reizen:

18 Maart 2014 - 11 April 2014

Hari yang baik

13 November 2012 - 05 December 2012

Ethiopie

07 September 2011 - 01 Oktober 2011

CHINA TIBET NEPAL

17 September 2010 - 14 Oktober 2010

BONAIRE - CURACAO

03 Februari 2010 - 25 Februari 2010

SURINAME

13 Maart 2009 - 03 April 2009

INDIA NEPAL

16 Februari 2007 - 06 Maart 2007

COSTA RICA

Landen bezocht: