Kralendijk - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Tejo en Wilma - WaarBenJij.nu Kralendijk - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Tejo en Wilma - WaarBenJij.nu

Kralendijk

Door: Wilma

Blijf op de hoogte en volg Tejo en Wilma

20 September 2010 | Nederland, Amsterdam

Bon Bini!!

Kon ta Bai!

Na Marion & Hans uitgezwaaid te hebben, die zijn naar Jamaica, met Edwin mee voor een dagje, nachtje Amsterdam. Was erg gezellig.
Hij zorgde ervoor dat ik vrijdag op tijd op de luchthaven kwam.
Een vlucht van 8.5 uur die rustig verliep. Gelukkig vlogen we om de orkaan " Igor" heen. Op een paar hobbels na niets van gemerkt.
Of ik heb geslapen!!!!
Op Curacao de overstap gemaakt. Een klein vliegtuigje met 11 personen bracht me naar eiland Bonaire, waar ik om 15.30 aankwam.
(tijdsverschil 6 uur met Nederland)
De taxichauffeur bracht me met een omweg naar de wijk Replubliek.

" Mijn" huisje en omgeving verkend waar ik bijna 4 weken zal verblijven.
Woningruil, helemaal super. Lief, knus huisje met alles erop en eraan.
Alex en Rosa bedankt!!

Overgang van 16 graden naar mijn inschatting meer dan 30 is groot.
Ben dan ook blij met airco in huis en in de auto.
Ik heb een Toyata Land Cruiser 4 wd onder m'n kont. Iets een bak!!!

Moe, maar voelt goed. Na wat boodschappen gedaan te hebben op terras gaan zitten met een biertje bedacht ik bij mezelf;
Wat doe ik hier!!
Wat ga ik doen!!
Mezelf lang opgehouden om tijdsverschil zo klein mogelijk te maken viel ik in diepe rust. Super goed geslapen.

Volgende dag naar Kralingen aan zee en strand gezeten.
Kralendijk verkend.
Gewandeld naar Plaza Resort. Daar kwam ik in gesprek met Marieke. Een collega uit de PI Scheveningen.
Ze heeft me uitgenodigd om de PI Bonaire, waar zij nu voor de 2de keer half jaar werkt, te bezoeken.
Zij zelf gaat de volgende week zaterdag weer terug naar Nederland.
Erg leuk, ben benieuwd.
Wie weet ruil ik nog van PI!!!
Mam, geen zorgen, dan neem ik je mee.

Gisteren dagje strand met goed boek.

Veel lezen, schrijven, wandelen, terrasjes maar vooral lummelen.

Geen spectaculaire verhalen maar vooral rust en bezinning.

Bon nochi, duchi uut Bonaire.


  • 20 September 2010 - 22:55

    Cobi:

    Hi Wilma,
    Leuk om weer te mailen. Zalig de warmte daar het in Ned. niks schijnt te zijn. Hier is het ook loei heet.
    We stappen zo op de bus (3uur) en dan op de boot (2 uur) en zijn dan opde Tiomaneilanden. Dit is Bonaire in Maleisie. Doen we toch wel weer hetzelfde.
    Dikke knuffel van ons en we blijven je volgen via de mail
    Doei Richard en Cobi

  • 21 September 2010 - 06:57

    August:

    Hoi Wilma,
    Klinkt allemaal goed en wat dapper dat je het op dit moment allemaal alleen doet.Super dat je me op de hoogte houd en je familie natuurlijk en hopenlijk ontvang jij nu dit mailtje.Heel veel plezier en lekker genieten,groetekus danwel weltrustenkus xx
    August

  • 21 September 2010 - 09:37

    Joyce:

    Whaha diva zonder kleertjes...kleertjes breng ik zometeen naar thejo en dan....kun jij je weer aankleden ;)
    have fun!!
    xxxx

  • 21 September 2010 - 09:57

    Annemarie:

    Liefje, wat heb jij toch een leven, ik zou zo met je willen ruilen: jij lekker verslagen schrijven en ik aan een psych. thriller op het strand, jezus!
    Jammer dat ik niet meer mee kan doen aan de uitwisseling van de PI's, maar goed als je daar gaat wonen dan kom ik je gewoon opzoeken.
    Ik zeg ENJOY, buen vida en Bonaire, dikke zoen en liefs

  • 21 September 2010 - 10:19

    Ronnie En Anne:

    Ha lieve wilmpje,

    Wat fijn om te horen dat het allemaal goed gaat en de reis goed is verlopen. Wat toevallig ook weer dat jij in gesprek komt met een 'collega'! Geniet er even van en volgende week komt Tejo jou vergezellen? Wij genieten ook helemaal hier op de helderse duinen! Met jouw doesje gaat het helemaal goed :D
    We contacten,

    Liefs Ronnie en Anne

  • 21 September 2010 - 12:22

    Christus:

    met of zonder kleren,

    vermaak je!

  • 21 September 2010 - 18:57

    Jhaysa, Shiva & Aybo:

    Hallo vrouwtje, wat hoor ik nu, ruilen van PI, en oma mag mee?
    Ik weet in ieder geval zeker dat ik hier ga blijven, in ons lekkere Nederland. Het is hier kei gezellig, vaak naar het bos waar volop waterplassen liggen, ook op de bouw vermaken we ons prima tussen de stenen, het cement en kei gaaf het witte zand. De baasjes stofzuigen erg vaak, maar wij krijgen het dagelijks voor elkaar om binnen net zo'n grote zandbak te verzamelen als buiten.
    Ook de bouwvakkers vinden ons wel lief, vooral als ze aan het eten zijn, kunnen we erg lief kijken met z'n drietjes op een rij. Baasjes hebben handen te kort, wij willen altijd gelijktijdig geknuffeld worden, echt een sport. Het gaat goed met mij en mijn vriendinnen, we vermaken ons prima. Ik hoop dat je nog lekker geniet van de warmte, ik vind 20 graden namelijk meer dan genoeg.
    Veel plezier daar, en maak je geen zorgen, met mij gaat alles prima.
    p.s. de bank slaapt ook goed, ik blijf het proberen om stiekem een plekje op te zoeken.
    De baasjes zeggen dat mijn oren op de verkeerde plek zitten soms, maar ik weet wel beter.
    Geniet ze, en veel liefs van Jhaysa, en alle andere meiden.


  • 23 September 2010 - 08:34

    Sandra:

    Hey lieve buuf, tja inderdaad als je nou daar eens gaat wonen komen we je opzoeken, wij maken wel allemaal een bezoekschema, hoef jij niet te doen we willen je niet belasten hi hi. Nee hoor, we willen je hier ook niet missen, of is er misschien werk voor een goede stressmanager? Kan ik me niet voorstellen op Bonaire hi hi, alles gaat daar lentement, go with the sun en dat zal niet hard zijn als het daar zo heerlijk warm is. Geniet, bezin en bemin de sfeer op Bonaire. Liefs Sandra

  • 23 September 2010 - 15:21

    Henk Reijs:

    Hoi Willema

    Ik hoop dat je de hele winter nog op het zonnige Bonaire blijft.
    Om je te lezen heb ik ook een beetje vakantie(gevoel).Dus veel genieten en.....ik geniet mee.

  • 24 September 2010 - 09:52

    Gerrie.:

    Hey Wilma...
    Ik zag toevallig bij Marion haar verslag dat jij ook al vertrokken was... Dan wil ik jou hierbij een HELE MOOIE ZONNIGE RELAXTE SUPER VAKANTIE toewensen... Geniet ervan meisje...
    Hier gaat alles gewoon door en volgens mij is de herfst al begonnen... bah. PS Leuk zeg dat je daar de bajes gaat bekijken, als ze vacatures hebben laat het MIJ dan ook weten!!!
    Gr G. X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

BONAIRE - CURACAO

BON BINI !!!!

Recente Reisverslagen:

22 Oktober 2010

Curacao

30 September 2010

Bunita!!!!!

24 September 2010

Kon ta bai?

20 September 2010

Kralendijk

15 September 2010

Bon Bini !!!!
Tejo en Wilma

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 238
Totaal aantal bezoekers 38134

Voorgaande reizen:

18 Maart 2014 - 11 April 2014

Hari yang baik

13 November 2012 - 05 December 2012

Ethiopie

07 September 2011 - 01 Oktober 2011

CHINA TIBET NEPAL

17 September 2010 - 14 Oktober 2010

BONAIRE - CURACAO

03 Februari 2010 - 25 Februari 2010

SURINAME

13 Maart 2009 - 03 April 2009

INDIA NEPAL

16 Februari 2007 - 06 Maart 2007

COSTA RICA

Landen bezocht: