SANTIAGO DE CUBA - Reisverslag uit Havana, Cuba van Tejo en Wilma - WaarBenJij.nu SANTIAGO DE CUBA - Reisverslag uit Havana, Cuba van Tejo en Wilma - WaarBenJij.nu

SANTIAGO DE CUBA

Door: W'eetjes uut Cuba

Blijf op de hoogte en volg Tejo en Wilma

27 September 2007 | Cuba, Havana

Bon Dia
Donderdagmorgen 11.00 Cubaanse tijd. Zon hoog aan de hemel, we denken zo´n 30 graden. Dinsdag avond 21.00 na tussenlanding in Parijs aangekomen in Havanna. wat denk je regen, veel regen al de hele middag. De douane ging redelijk soepel. Inchecken hotel 14 hoog ook. Na Cubaanse pizza ons mandje opgezocht en na 4 uurtjes er weer uit voor een vlucht naar Santiago de Cuba. Hier kwamen we om 09.00 aan. Met zon heel veel zon. Hotel groot maar oke, een stadtour gemaakt door Santiago, met bootje naar eiland voor een heerlijke lunch van vis en schaaldieren. De vader van de Natie zijn mausoleum bezocht. Jose Marti´s. Deze man wordt door iedere Cubaan gezien als de revolutionair van Cuba. Meerdere verlichte geesten liggen hier begraven. Zo ook Bacardi.
Na de stadstour ons aan het zwembad gelegd om uitgerust te gaan eten in een staatsrestaurant. Bediening door een echte staatsmiep, Cuba is echt een vreemd land, erg vreemd. Zoveel contrasten, je snapt het niet. Misschien over 3 weken wel. Nu niet. Willy is gister avond nog gaan borrelen met de helft van de groep waaronder Jaa, een Belg!!! De rum vloeide rijkelijk, mojito (rum met limoensap, suiker, soda water en muntblaadjes) Vanmorgen hadden er maar een paar last van hoofdpijn!!!
Vandaag een rustige dag, vanavond een salsa avond en eten bij een Cubaanse familia.
Tot over een paar dagen wanneer we weer een internet cafe kunnen vinden. Heel veel garoetjes uit Cuba.
Hasta la vista.

• 27 September 2007 - 15:22

Joyce:

hahah deze keer ben ik the first one met n berichtje schrijven! ik hoor dat t allemaal redelijk meezit en dus kunnen jullie samen lekker gaan genieten,, en troost je, hier regent t ook wel!! alleen nu ff nie.haha
    geniet dr van en smoky smoky smoky...
    xxx joyce

• 27 September 2007 - 19:04

Bruur En Wief:

Leuk, dat we op de hoogte worden gehouden van jullie reis door Cuba.Het is hier niet zo warm als bij jullie. Geniet daar maar lekker van alles wat nog komen gaat.Willy niet teveel rum drinken want dan kan je die salsa avond wel vergeten!
    Veel plezier en de groeten van ons.

• 28 September 2007 - 13:40

Cobi:

Lekker genieten en vooral veel mailen dan genieten wij hier ook.
    Veel plezier met de salsa en we willen een demonstratie van jullie zien als je terug bent

• 28 September 2007 - 16:05

Christus:

heeej ex-buurvrouwke, mooi dat alles naar zin is, toen je in mooiweerland kwam. In ieder geval veel plezier en we gaan binnenkort wel eten om bij te praten doeix

• 29 September 2007 - 14:30

Lianne :

geniet ervan met z'n tweeen en de rest,wij gaan 3okt naar Turkye hopelijk hebben we daar ook alleen maar zon, hier is het op dit moment koud en nat,natter, natst.

• 29 September 2007 - 19:39

Jhaysa & Aybo:

Hoi,
    Ik ben samen met Aybo het Leker onveilig aan het maken. We hebben samen veel lol, én vrouwtjes ook.
    Wij doesjes zijn ongehoorzaam, kunnen soms niet luisteren, zijn heerlijk ontdeugend,eten alles wat los en vast zit,zijn onvermoeibaar, maar ook kei, kei, kei lief.
    We missen jullie,
    knuffel en pootje van ons.

• 29 September 2007 - 21:10

Boxmeer Hier:

nou,nou,nou wat hebben jullie het slecht!! en maar klagen over hoofdpijn!!
    Als het hier in dit natte nederland morgenvroeg droog is gaan we effe naar doezendag in Horst, ook leuk!!!
    liefs va ons 5jes enne blijven genieten wah

• 30 September 2007 - 10:44

R En E:

geniet er lekker van, doen wij ook,enne... doe de groeten aan Ché....als je hem tegenkomt.

• 03 Oktober 2007 - 10:30

Henk:

hola Wilma en Willy,
    Mijn pc is een lang weekend naar de reparateur geweest.Kon niet sneller reageren.Leuk avontuur daar in Cuba...?
    Hier is het somber ( weer ).Dus neem de kans en geniet,... ook van de zon.
    Hoop dat jullie het naar de zin hebben en de ontdekkingstocht leuk is. Schiet al weer aardig op he ? Ben benieuwd naar jullie verhalen bij thuiskomst,of...nog via deze site? Geniet ze... gr Henk

• 04 Oktober 2007 - 09:13

Heiiki:

Benieuwd waar jullie ergens zijn in het cubaanse ? Als de gelegenheid zich voor doet,koop dan een cubaanse cd/dvd voor mij.Liefst salsa,Buena vista of iets met een trekzakkie..komt goed met de onkosten.Als het maar puur Cubaans is ..
    Ik mag 24 november voor sinterklaas spelen op M.H.Ik heb dat al zo lang gedaan,dus dat kan er nog wel bij haha....Saai weer, niets te doen en maar wachten totdat het over 6 maanden voorjaar wordt.Echte Hollander he ,praten meestal over het weer,of er niets anders bestaat ?
    Ik voel dat ook weer weg moet.Maar eerst even een 10.000 km beurtje en nadien ben ik er van tussen ..
    Ik lees jullie..? groet Heiki

• 05 Oktober 2007 - 07:23

Gerda:

Ha die Willema.Op het werk vertelde ze me dat je in Cuba zit, geweldig en geniet van deze mooie vakantie.
    Leuk je verhalen te lezen.
    Groetjes Gerda