9 oktober 2007 - Reisverslag uit Pinar del Río, Cuba van Tejo en Wilma - WaarBenJij.nu 9 oktober 2007 - Reisverslag uit Pinar del Río, Cuba van Tejo en Wilma - WaarBenJij.nu

9 oktober 2007

Door: W'eetjes uut Cuba

Blijf op de hoogte en volg Tejo en Wilma

09 Oktober 2007 | Cuba, Pinar del Río

Bon Bon Dia
Het heeft even geduurd, niet alleen kwamen we geen internet tegen, maar we hadden het zo ontzettend druk. Cuba is een land, je houd het niet voor mogelijk. Zelden een land gezien met zoveel tegenstrijdigheden. Hoe iemand als Fidel dit ook al jaren volhoud. Niet alleen hij maar dat de bevolking het allemaal pikt!!! Dit land moet je gezien hebben voordat meneer Fidel "hemeld" (die komt daar niet) Maar om te beginnen waar we waren geeindigd. Na Santiago de Cuba. Een schitterende stad in het zuiden. Zo'n Klein land met zoveel verschillende streken, kusten, cultuur, landschappen, natuur, stranden en bevolking.
Gereist naar Santa Domingo, gelogeerd in huisjes aan de Jara rivier. Santo Domingo ligt in het gebied Sierra Maestra. Het gebied waar Che en Fidel de revolutie begonnen tegen Batista. Een flinke wandeling (900 meter hoog)naar het hoofdkwartier wat nooit gevonden is door de regeringstroepen.
Via Camaguey door suikerrietplantages en uitgestrekte weides waar de vajeros,cowboys, met grote kuddes rondtrekken naar Remedios.
Een koloniaals plaatsje, waar we veel hebben gewandeld en bij Cubaanse families gelogeerd en gegeten.
Stranddag gehad in Cayo las Brujas. Gezwommen in de Pacific.
In Santa Clara onze Che dag. Monument, ontspoorde trein, plein van de revolutie en mauseleum. Heeft erg veel indruk gemaakt.
Hierna de bergen in door Sierra de Escambary. Super zuivere berglucht, afwisselend uit tropiche nevelwouden en koffieplantages.
Aangekomen in de piratenstad Trinidad, staat op de Unescolijst. Koloniale stadje waar vroeger de suikerbaronnen veel geld in hebben gestoken. Kleurrijk stadje met de beroemde Casa del musica. Elk stadje, dorpje heeft een Plaza del Musica, waar we al veel salsa hebben gedanst en cds gekocht. Heerlijke opzwepende muziek, waar je wel op moet dansen.
Met veel coba-libre de dag erna een zware berg tocht gemaakt naar een waterval, waar we ter afkoeling heerlijk hebben gezwommen.
Na Trinidad, via Cienfuegos gekomen bij de Varkensbaai, weinig interessant daar waar de (mislukte) Amerikaanse invasie in 1961 plaatsvond.
Hierna naar nationaal park, Cienaga de Zapata. Gelogeerd in de moeras gebied in huisje op palen. Geweldig behalve die verr... muskietos!@##$$%%^
Nu zijn we in het westen van Cuba in Viales, waar de omgeving bestaat uit oude koraal rotsen. Super decadent hotel met zwembad wat erg gelegen komt na een wandeling van 4 uur deze ochtend door de vallei, schat 39 graden heet.
Morgen gaan we naar een eiland in de Caribien om vandaar uit voor de laatste 3 dagen onze tijd met verdere cultuur te slijten in de stad Havanna.
Misschien wanneer we tijd hebben maken we daar nog een klein verhaaltje en anders horen jullie het als we weer in ons eigen landje vertoeven. Vraag is of we daar zin in hebben!??@#$$%%^
In iedere geval de garoetekus vanuit CUBA. Hasta luego.

• 10 Oktober 2007 - 08:51

Henk:

Nou nou zeg Wilma ..je moet schrijfster worden .Een boek had het niet beter kunnen vertolken.Doet goed om te lezen dat jullie veel hebben ondernomen en het leuk schijnt te gaan.(Hebben jullie mijn sms ontvangen gisteren?)
    Het begint weer aardig op te schieten voor jullie......Hier is alles rustig..zelfs het weer .
    Toch een cdtje voor mij gekocht ?
    Ik hoop dat jullie het verder nog naar jullie zin hebben en de foto's zie ik weer tegemoet. See you,when I see you.

gr Henk

• 10 Oktober 2007 - 15:20

Bruur En Wief:

Nou,jullie hebben al veel gezien en mee gemaakt! Wij hopen dat jullie de laatste 3 dagen ook nog goed door komen. Hier is verder alles goed. Wij gaan er ook nog een paar dagen tussen uit, maar niet zo ver als jullie, wij blijven maar gewoon in eigen land.Heel veel plezier nog en we spreken en zien elkaar weer gauw.

De groeten van ons twee.

• 10 Oktober 2007 - 18:30

Annemarie:

Dus Cuba moet ook toegevoegd worden aan het lijstje: daar gaan we nog naar toe? Jullie verhaal lezend, kan dat alleen maar bevestigd worden. Geniet nog van de laaste dagen Habana. Besos y abrazos, hasta luego muchachos!

• 10 Oktober 2007 - 19:30

Lisa En Christ:

na vele ervaringen daarzow kom je binnenkort weer terug, ik hoor dan alles wel. Geniet nog van de laatste dagen en veel plezier.

• 12 Oktober 2007 - 17:54

Lianne:

wouw, wat geweldig, dan was Turkey erg saai (maar wel rustig)popel om alles te horen, geniet van de laatste dagen je moet er misschien even op teren.

• 14 Oktober 2007 - 21:21

Moetie:

Ik ben blij dat jullie weer bijna thuis zijn en hoop dat de reis goed zal verlopen en dat julie weer gauw zal horen en zien. Groetjes xxxxx