24 april 2007 - Reisverslag uit Manuel Antonio, Costa Rica van Tejo en Wilma - WaarBenJij.nu 24 april 2007 - Reisverslag uit Manuel Antonio, Costa Rica van Tejo en Wilma - WaarBenJij.nu

24 april 2007

Door: Tica´s uut Costa Rica

Blijf op de hoogte en volg Tejo en Wilma

25 April 2007 | Costa Rica, Manuel Antonio

Bon Dia
Na vertrokken te zijn uit San Jose zijn we naar de Arenal vulkaan gegaan.
We hebben zowaar een vulkaan gezien die lava uitstoot. De meest aktieve vulkaan van Costa Rica. Het weer was super helder en we hadden een geweldig uitzicht vanuit het hotel. Alsof het nog niet warm genoeg was, zijn we daar naar de HOTsprings gegaan. Warmwater bronnen varierend van 43 tot 67 graden!!!!
Die laatste hebben we maar niet genomen.
Veel gewandeld, vogels gespot, ect.
Daarna zijn we naar Viejo de Ricon. Hier woonde we op een afgelegen hacienda van zo`n 200 hectare. Super afgelegen van de bewoonde wereld. Daar 4uur op een paardgezeten, onderwijl 3 watervallen bezocht. Dag erna de canopy gedaan. (boomtopslingeren) Via 11 platform hoog boven de toppen van het oerwoud. Helaas geen monkey`s gezien, wel veel gebrul maar dat kwam niet van de apen. Erg mooie ervaring weer. Met de groep veel lol gehad.
Hierna naar de Golf van Nicoja, Hacienda Bueno del vista. Van een Italiaanse eigenaar. Een schitterende plek, afgelegen aan de golf. Houten lodge met een hangmat op de veranda. Met een bootje een mangrove tocht gemaakt en zowaar weer vogels gespot.
Veel geluierd en mooie foto`s gemaakt. Eten was hier helemaal geweldig. Elke dag maar weer dat heerlijke bord met super vers fruit. Ananas, meloen, mango en papaya.
Inmiddels zijn we gearriveerd in Manuel Antonio. Een hotelletje klein maar knus.
Het is hier erg toeristisch, maar nu hebben we ff de gelegenheid om jullie op de hoogte te brengen van onze reis.
Hier blijven we 3 nachten. Op program staat, strand, wandelen, raften?? catamaran op zee?? We zullen zien.
Tot zover, gaan nu weer terug naar het hotel, frisse duik in het zwembad en vanavond weeeerrr eten.
Hasta Luego my Gusta.
De Tica`s uut Costa Rica.

• 24 April 2007 - 22:30

Frans:

He he, eindelijk weer een levensteken!! In het zomerse Malden gaat alles prima. Toppie dat jullie het goed hebben daar. We zijn vreselijk jaloers. Hier is overigens in april nog geen druppel regen gevallen en dat gaat de eerste week ook nog niet gebeuren. Marianneke, de reisverzekering heeft ruim 1400 eurootjes uitgekeerd, dus je kunt de boel losgooien daar in Costa Rica. Misschien hebben ze een bel aan de bar hangen, moet je maar eens proberen. De school is uiterst tevreden over Jeroen, krijgt VWO 3 advies. De kids doen het prima, missen je natuurlijk wel, maar klagen niet. Kamp van laura was groot succes. Verkering van Danielle gaat ook nog lekker, dus tja... je kunt met een gerust hart op het strand gaan liggen. Liefs van ons allemaal. XXX Frans

• 25 April 2007 - 08:25

Gemma:

ha vacantie gangers,
    super dat jullie het zo naar jullie zin hebben.
    Hier alles oke, het enige wat wij nu doen is stof happen!!!(ook fijn!) maar de verbouwing schiet hard op en het is prachtig weer dus alle ramen en deuren kunnen open en alles droogt goed..
    veel plezier daar en tot gauw..
    liefs van ons 5jes

• 25 April 2007 - 12:23

Christus Loesa:

je hebt het iig geval beter dan hier :P maja ik lees dat je lekker veel doet en dat je druk bezig gehouden word, das wel goed voor jou :P maar ik spreek je nog doeggg

• 25 April 2007 - 14:22

Edwin:

Heb je daar ook zoutwaterkrokodillen?
    Veel plezier nog (Zo te zien al genoeg!!!)

• 25 April 2007 - 17:11

Cobi Tol:

Ha globetrotters, Fijn dat jullie het zo fantastisch hebben. We leven weer echt met jullie mee. Wilma alles nog goed met jou en je buik???? Jullie hebben fantastisch weer maar dat is het hier ook gelukkig. We gaan weer een zeer warm weekend tegemoet.Genieten jullie van je reis en vooral genieten, lachen en lekker eten. Fruit goed voor de vitamientjes. Groetjes uit Zoetermeer Richard en Cobi

• 25 April 2007 - 17:30

Heleen:

Ha die wilma!!
    Heerlijk om te lezen dat je het weer naar je zin hebt. Leuk om te volgen waar jullie uithangen en wat jullie ondernemen. Genieten met een grote G dus. Hopelijk ook geen last meer gehad van je buik...
    Hier is het zomers warm, ook fijn dus.
    Tot gauw!!

• 26 April 2007 - 03:54

Gerrit Nellissen:

Hoi Wilma,
    Ik geniet met je mee. Lijkt me heerlijk alle dingen die je doet. Vooral dat boomtopslingeren!! Hier slinger ik van werk naar huis. Overigens net 7 daagjes in Turkije geweest met Anne. Ook mooi en ik had het echt nodig even afstand van alles. Veel plezier verder. Lieve groet Gerrit

• 26 April 2007 - 09:27

Uut Kuuk:

hola ticas,als ik de verhalen allemaal hoor is het super daar.heb wel zin om een dag over te komen maar krijg geen vrij geniet er van stelletje genieters groetjes sniebel

• 26 April 2007 - 18:33

Tiny:

indrukwekkend, ook een beetje beangstigend lijkt me: een heuse lava-spugende vulkaan. ik zag op sicilie slechts een rokende etna die warm aanvoelde en dat vond ik al heel wat....
    mat, ans en ik net terug van een paar dagen normandie. geslapen op een chateau in een hemelbed. veel op het bordes gezeten, maar er kwam geen defile. toch jammer dat jullie koninginnedag gaan missen nu.
    houd vol!
    kusjes uit utreg van tiny

• 26 April 2007 - 20:27

Heiki:

Hallo Wilma en Marianne.Leuke foto's op je site van CR.por favor.
    Jullie vermaken jullie daar wel zeg.Jammer dat je geen apen hebt gezien. Zijn toch wel de mooiste dieren om te zien. Ik ben nu in Spanje tot 2 mei. Blijf dan 10 dagen in Nederland en ga dan weer voor 1 weekje naar Spanje. Nadien,eind mei, naar Canada.Ik profiteer genoeg dunkt mij van mijn prepensioen?Nu kan het nog.Maar, ik hoop je nog tussentijds te zien .Ik wens jullie heel veel plezier daar in Costa Rica.Tot kort bij 4 mei,hoop ik..Adios amogo...