26 februari - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Tejo en Wilma - WaarBenJij.nu 26 februari - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Tejo en Wilma - WaarBenJij.nu

26 februari

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Tejo en Wilma

26 Februari 2007 | Costa Rica, San José

Ola, Bon Dia

In het regenwoud van Monteverde werden we in een tuigje gehesen en zijn vervolgens over een staalkabel door de jungle " gevlogen"
(met stukken van 800 meter) kicken.....
Als afsluiting een vrije val vanaf een toren met een uitzwaai over de diepte...dat was helemaal te gek.

De volgende dag zijn we naar de actieve Arenal vulkaan gereden, daar aangekomen in een schitterend aangelegde lodge overnacht, met een prachtig uitzicht.
Erg decadent en e.e.a. vooral op Amerikanen toegerust, die er dan ook volop waren, inclusief hoeden en foutgekleurde( ja die roze) broeken en daaronder veeeeel witte sokken in sportschoenen.
Maar het uitzicht was geweldig, we hebben overdag veel stenen naar beneden zien denderen maar helaas werd het uitzicht
's avonds ontnomen door de bewolking.

Gisteren aangekomen in het meest noordelijke dorp van C.R., Los Chillos.
Hiervandaan vanmorgen om 07.00u vertrokken en een schitterende tocht gemaakt over de Cano Negrorivier en genoten van beesten (apen ,kaaimannen,adelaars, etc,etc,)en natuurlijk de meest fantastische bloemen (orchideeen,e.d.)
's middags zijn we met een gids in een privespeedboot naar Nicaragua gevaren naar het dorp San Carlos, een belevenis op zich, incl. corrupte douane.
De prijs werd met de minuut opgehoogd maar we zijn uiteindelijk voor 10 dollar p.p. binnengekomen.( de buit werd daarna zichtbaar verdeeld)
Bij het verlaten van het land jawel...weer betalen maar nu slechts 1 dollar p.p.
Maar het was zeker de moeite waard om de andere (arme) kant van Midden-Amerika te zien.

Morgenvroeg vertrekken we naar de Sarapiqui, om daar een paar dagen te luieren op de caribische kust maar daar zullen we later over berichten.

Het gaat bijzonder goed, mijn buikje is weer de oude en mag over 2 dagen de zon gaan zien.

Hasta luego,
Dikke kus en garoetekus van ons Tica,s en Tico,s.

• 26 Februari 2007 - 07:49

Annemarie:

Geniet maar van het zonnetje, tis hier niet te harden. Ik mis die 25 grados meer die we op Bali hadden. Dikke kus!

• 26 Februari 2007 - 12:54

Zussie&zwagertje:

halloTica's en Tico's.het klink weer allemaal geweldig.ik wist niet dat ik een zus heb met zoveel lef.ik nu ook vakantie.maar ander soort vakantie als jullie,maar ook zeer zeker de moeite waard.geniet er nog van en pas op niet te bruin.xxx uut Kuuk.(nog 4 daagjes)

• 26 Februari 2007 - 21:10

Christus:

heej vrouwke, je hebt het wel erg naar je zin he :P tis daar beter dan hier hoor ik wel. Geniet er van en groetjes christ en lisa

• 26 Februari 2007 - 22:11

Lianne:

zorg dat je de volgende keer meedeelt,dan wordt vakantie vieren steeds goedkoper dus voor een hollandse steds leuker .blijf genieten

• 27 Februari 2007 - 14:07

Richard En Cobi:

Geweldig om jullie avonturen te volgen en dat vanuit Maleisie.Jullie genieten net zoals wij hier in Maleisie gedaan hebben. Helaas zit onze reis er bijna op. Genieten jullie maar lekker. We volgen jullie reis va donderdag vanuit Nederland
    Een dikke Aziatische knuffel van Richard en Cobi

• 28 Februari 2007 - 10:11

Tiny:

mijn longen zijn nog niet de oude en de zon is ver te zoeken hier. maar verder gaat het goed. enjoy!

• 28 Februari 2007 - 13:12

Edwin:

Wauw!! Hoop dat je nog wat leuks overhoudt om te zien als je over 4 weken alweer met marianne gaat! Veel plezier verder