5 Maart - Reisverslag uit Tortuguero, Costa Rica van Tejo en Wilma - WaarBenJij.nu 5 Maart - Reisverslag uit Tortuguero, Costa Rica van Tejo en Wilma - WaarBenJij.nu

5 Maart

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Tejo en Wilma

07 Maart 2007 | Costa Rica, Tortuguero

Tortuguero
zaterdag vertrokken naar nationaal park Tortuguero, aan de noordwestkust.
Na een bus en boottocht aangekomen in de Mawamba lodge.
Onderweg nog gestopt bij meneer Chiquita en gezien hoe de bananen van de boom in de doos terecht komen.

De lodge is erg mooi gelegen op een landtong tussen de caribische zee en de Tortuguerorivier.( luxe met mooi zwembad en lekker eten.)
Na 3 nationale parken bezocht te hebben en veeeeel dieren, waaronder weer veel apen en kaaimannen en toekans en de meest prachtige gekleurde vogels en bloemen/planten gezien.

Op een hike zijn we gestuit op een zeer giftige slang en in de badkamer midden in de nacht een .....schorpioen.
De laatste was volgens de gids zeer uitzonderlijk want ze kwamen al weinig in de natuur voor, laat staan in een badkamer!!!!
Diezelfde nacht hebben we genoten van een tropische regenbui waarbij je dus geen druppels ziet alleen maar rechte strepen warm water.

dinsdag zit het er al weer op en vliegen we vanuit de warmte naar de nederlandse kou/nattigheid.

We hebben nog veel meer te vertellen en een paar honderd foto´s maar die zien jullie de komende tijd wel.

Groetjes en tot binnenkort,
Pura Vida. De Tica uit Costa Rica